Sentosa!

Merlion
Lähettiin lauantaina aikasin aamupalan jälkeen ajamaan kohti Singaporea. Ajo kesti neljä tuntia ja poikettiin eräässä hyvässä paikassa jätskillä (otin kyllä kuvat mutta missäköhän ne mahtavat nyt olla. Täytyypä kaivaa), täytettiin maahantulo kaavakkeet mitä isällä oli autossa jo valmiina ja sitten vaan ylitettiin raja.

Kun tulin Singaporeen ja ennen kuin jatkettiin matkaa Melbourneen, niin yövyttiin yö Singaporen keskustassa, joten ennen kuin palaisin takasin suomeen, oli aika nähdä toinen puoli maasta. Nimittäin Sentosan saari!

Sentosa on "Hupi saari" missä on tekemistä laidasta laitaan, ja myydään myös paketteja, jotka oikeuttaa useampaan paikkaan.

Merlion
Bell of Happines
Cabel Car
Ajettiin pikkusen ruuhkassa Sentosalle jossa odotti Sentosan kyltti, sekä virkailijat kysellen kauanko saarella ollaan. Jatkettiin matkaa Mövenpick hotellille (Kyllä, niinkuin se jäätelö merkki). Hotelli sijaitsi ihan Merlionin (Leijonan ja kalan risteytys) vieressä, josta lähti myös yksi Cabel Car -rata ja pienen matkan päässä toinen rata, joka on oikeastaan se tunnetumpi.

Kun oltiin kirjauduttu hotelliin, lähettiin kävelemään (nimeä on tiedä, mutta ostarin tyyppinen alue missä on paljon ravintoloita) ja oltiin jo oikeastaan etukäteen sovittu että mennään Hard Rock Cafehen syömään. Liekö käynyt liian usein viime aikoina, vai miksi se ei nyt enään tunnu ihan niin erikoiselta paikalta. Ostin Sydneysta topin, mutta Singaporesta en löytänyt sopivaa Hard Rock Cafe vaatetta. Lisäksi mulla jo ennestään matkalaukun paino paukkui äärirajoilla (mutta kaiken sain tuotua suomeen) Niin, ja ulkopuolella oli kyltti, että parin viikon päästä (eli tekstin julkaistaessa niin viikko-kaksi sitten) siellä on/oli (miten se nyt pitäisi kirjottaa) Nightwish esiintymässä. Heh!
Ainiin, ja yllä olevan kuvan luona oli yhtenä iltana valo-vesi-tuli -show. En tiedä onko jotenkin säännöllisesti mutta satuttiin sopivaan aikaan.

Cabel Car
Lounaan jälkeen lähdimme ajelemaan Cabel Carilla ja valitsimme sen tunnetumman ja pidemmän reitin, joka ainoana menee metsän, veden, huvipuiston, moottoritien ja rakennusten yli.  Ja mentiimpä siinä rakennuksen läpikin! Mua rupesi niin kismittämään, että järkkäri oli aikasemmin mennyt rikki Malesian kaatosateessa, joten jouduin tyytymään pokkariin (vaikka mun Lumix ei millään tavalla ole huono kamera ja on siinä jopa 16 kertanen zoomi, eli parempi kuin järkkärissä, mutta totuushan on että ei sillä silti tule yhtä laadukkaita kuvia kuin järkkärillä) Ja paikoissa missä se maisemien kuvaaminen ja saaminen blogiin on se juttu, kismitti aivan älyttömästi.

Skyline luge
Sentosa
Cabel Carin jälkeen päätettiin mennä alas rannalle ja mentiinkin sinne hieman vauhdikkaammalla tavalla. Nimittäin mäkiautolla. Jouduin samaan kuvaan toisen kanssa koska minä nyt vaan halusin mennä kovempaa ja tuloksena hehkeääkin hehkeämpi ja imarteleva kuva. Digitaalinen versio kuvasta oli ilmainen, joten kannattaa siitä kysyä. Itse halusin tällä kertaa ihan paperisen version. En muista mitä maksoi.

Kuvaan vielä liittyen, mitä ihmettelin ja isäni kertoi, että siellä jos tie muuttuu 2 kaistaisesta 1 kaistaiseksi, tai kaista loppuu (kun yhdistyi moottoritielle. Ulostulorampilla oli 2 kaistaa) niin molemmat osapuolet ovat väistämisvelvollisia, eikä kummallakaan ole etuoikeutta.

Rannalla sijaitseen myös Aasian mantereen eteläisin paikka (mikä on mielestäni hassua jos tarkkoja ollaan niin Sentosahan on saari, mutta ehkä se vaan on niin lähellä mannerta että lasketaan mukaan. Siellä oli myös pienille lapsille vesipuisto, segiwayta, lentämistä (tiedättekö kun ollaan putkessa jossa tuulee ja leijut) ulkoima teatteri ja lähiaikoina sinne avautuu lapsille joku ehkä tiedekeskus tyyppinen paikka (seinästä törröttävä, mutta peitetty asia näytti muodoltaa aivan avaruussukkulalta)

Beach
Paluu ylös tapahtui istuma hissillä, johon saa lipun samalla kuin mäkiautoihin. Hauska idea oli, että hissiin oli laitettu koukku, joka automaattisesti nappaa mäkiautosta kiinni, ja niin ne auto kiikkuu meidän mukana takaisin ylös. Kätevää!

Huomasin muuten että varsinkin Singaporessa todella monella on Fjällråvenin Kånken reppu. Olihan toki minullakin kaksin kappalein niitä mukana. Niitä tuntui näkyvän siellä enemmän kuin täällä suomessa. Hassua.

Beach
Niin, ja pitihän sen inspiraation tulla sitten taas klo 21 illalla kun pitäis ruveta nukkuu!

2 kommenttia

1. Anonyymi23.57

Mäkiautoilu kuvassa molemmilla kuskeilla on kyllä hieman herpderp ilme :D

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, mutta tuolla toisella ehkä aavistuksen fiksumpi kuin mulla :D

Poista

Kiitos kommentista :) Julkaistaan hyväksymisen jälkeen.