Bangsar South!

Yhtenä viikonloppuna isä sitten ehdotti että mennään hänen golf clubille joka on Tropicana Golf & Country Club!  Aikasemmassa postauksessa siitä hieman jo mainitsinkin, ja todeten että valitettavasti sieltä otettuja kuvia en löytänyt.
(alotin muuten kattoo Netflixistä O.C.:tä, ja muistin kuinka samanlainen se Country Club on TV-sarjassa ja tuolla todellisuudessa. ) Syötiin siis clubilla Nasi Lemak:it beeffillä ja kierreltiin clubia. Siellä tosiaan oli vaikka mitä. Olikohan 2 vai 3 golf kenttää, uima-altaat, Squashia, tennistä, pingistä

ja se kaikkein paras, keilarata!

Samalla hinnallahan pääsee siis koko perhe.

Sen jälkeen lähettiin metsästämään KL:n lähintä uima-rantaa. Kyllähän sellasenen löyty, ja olihan se ihan OK paikka mutta enemmän paikallisten suosima. Vesi oli juuri alhaalla ja lähdin kävelemään rantaan. Jossain vaiheessa älysin että hiekassa on rapujen koloja ja munia. Ja oli siellä jokunen rapukin vilahtaen. Yritin pitää pääni kylmänä mutta ei onnistunu. Äkkiä veke maalle. Ällöttää ajatella että astun paljain jaloin munien päälle. Yähh...

Kotiinpäin ajettaessa koukkastiin F1:n KL:n "Sepang Circuit" radalla (Singaporen radasta mainintaa täällä!) Käytiin kyselemässä pääsisikö rataa katsomaan ja neuvottiin seuraavaalle portille. Ajettiin jonkun karting radan ohi ja tultiin kuin tultiinkin toiselle aukolle jossa oli taas vartija. Kysyttiin päsätäänkö, vastasi että ei. Mutta sinne meni autoja jotka tuli toisesta suunnasta. Palattiin siis motarille oikealle päin ja heti seuraavasta rampista ulos ja tulikin taas kyltti tuosta radasta. Pian oltiinkin jo samassa paikassa kuin hetkeä aikasemmin, mutta pääsimme sisään ilman ongelmia. Piti tulla vain oikeasta suunnasta.

Sepang Circuit

Siellä olikin jo meno päällä kun oli jotkut ajot juuri menossa. Tavikset ovat viritelleet autoja ja nyt niitä pääsee ihan luvan kanssa huristelemaan niinkiin siistissä paikassa kuin F1 radalla.
How cool is that?
En ole autoihmisiä, mutta veikkaisin että ajot vastaa ehkä suomessa jtn lahden ajoradalla tapahtuvia ajoja mihin autoihmiset kerääntyy (meijän auto muuten sopi täydellisesti muiden autojen joukkoon, koska meidänkin autossa oli takana spoileri, niinkuin monella muutenkin. Sulauduttiin sittenkin joukkoon. Heh!

Sepang Circuit

Pahoittelut aika surkeasta videosta. En jostain syystä löytänyt niitä parempia videoita.

Bangsar South

Käytiin yhtenä iltana syömässä Nexus:ksessa (niinkuin tuli käytyyn aika usein koska oli alakerran Old Townin jälkeen ne lähimmät ravintolat) ja matkalla törmättiin sekä ylläolevaan parkkeeraukseen (joka ei jäänyt pelkästään ilta-aikoihin) ja viereisen hotellin kattoravintolaan juomaan oluet (tai isä joi, minä lähinnä kuvailin ja ihailin maisemia Capri by Fraser hotellin katolta.)
Itse vaan niin tykkään kattella kaupungin valoja pimeydessä. Samaan kategoriaan kuuluu myös tähdet.

Kuala Lumpur

Crazy Crabs
Petaling Jaya
Crazy Crabs on hyvä thaimaalainen ravintola missä saa mm. aivan tuoretta ja aitoja hedelmämehuja. itse otettiin kannu omena- ja vesimelooni mehua. Nams!
Ravintola tosin sijaitsee hieman kaupungin ulkopuolella Petaling Jayassa joten auto on vähintäänkin plussaa. Siellä näytti olevan myös hyvältä vaikuttava jugrtti jäätelö paikka, mutta se oli kiinni.

Gelato Fruity
Pidin yhden shoppailu päivän kun isä oli töissä. Isä tilasi mulle alas taksin, oli maksanut matkan etukäteen (on olemassa jokin sovellus, en vain ole varma sovelluksen nimestä) Sovelluksesta voi siis tilata taksin (ei tosin taksi kylteillä varustelluista takseista, vaan oletettavasti ihan vain yksityisiä kuljettajia. Sovelluksessa sitten näkee milloin auto on paikalla, kuka sitä ajaa, ja mikä on auton rekkari (helpottaa auton löytämistä)

Rahaa paloi, ostoksista lisää myöhemmin. Australian ostoksista mulla ei valitettavasti ole kaikkien tuotteiden hintoja tallella.

MidValley on todella iso, ja päivässä ehtii käydä vain puolet, mutta rajaa meni jo siinäkin. Vuosi sitten en käynyt toisella puolella ollenkaan (ylikulkusilta tai sitten alhaalta) ja itse kävin vain vain toisen puolen rullaportaat ylös ja palasin sitten takaisin toiselle puolelle koska isä oli tulossa töistä ja hakemaan mut. Liukuportaat kun olin noussut ylös, näkyi vain LuisVuittonin liike joten ehkä sinne ei välttämättä ole minulla edes mitään asiaa.

Olin jo vuotta aikasemmin ihastellut Gelato Fruityn jäätelöitä ja pitihän se käydä sitten nytkin. Valikoima oli laidasta laitaan, hedelmän makuisia ja karkkien makuisia. Omaan kippooni valitsin Baby Blue (en tiiä mitä on, mutta hyvää) Watermelon (Vesimelooni) ja uusi kokeilu Bubble Gum (Vaahtokarkki) ja maut ovat aikalailla aitoja. Joten iso suositus! Makuja saa myös maistaa ennen elin tärkeää valintaa. Oreo jäätelö jäi vielä kovasti houkuttelemaan.

Mitsui Outlet Park,
Mid Valley MegaMall

Mitsui Outlet park sijaitsee Sepangissa, lähellä F1 rataa ja lentokenttää. Outlet oli "ihan OK" mutta ei ehkä ihan meitä varten. Itse lihonut niin vaatteet ei sopinu. Isäni löysi sitten jonkun yhden golf vaatteen (niitä ei muuten urheilukaupoista juurikaan löydy) ja itse bongasin Puman ja Ferrarin yhteistyössä tekemän mustan laukun, joten olihan se pakko kotiuttaa eikä ollut kuin n:30e

Naurettiin isän kanssa sitä että alueella oli parkkimaksu, ja saadaksesi ekan tunnin ilmaiseksi, piti outletista ostaa jotain ja näyttää kuitit info tiskillä. Pitää maksaa siitä että pääsee shoppailemaan? Huhhuh! Jos Guessin sun muiden pikkusen arvokkaampien vaatteet kiinnostaa, voi se olla ihan käymisen arvoinen. Muuten en ainakaan mitenkään älyttömästi sitä voi suositella. Löytyy sieltä laukkuja ja urheiluliikkeissä lähinnä perus vermeitä (esimerkiks aikasemmin mainitsemani golf tavaroita ei ollut kuin yksi pieni liike)

Petronas Twin Tower,
Pavilion KL
Pavilion KL on iso ostoskeskus ja hyviä ruokapaikkoja. Lähellä Petronas toweria. Pavilionin liikkeisiin en hirveästi tutustunut. Vaikutti liian hienolta ehkä mulle. Mutta suosittelen käymään yläkerran (yläkuvassa oikeella) on pieni kerros pyhitetty kauneudenhoidolle ja itse kävin ottamassa sieltä kivan pienen maikyyrin. Muistaakseni maksoin n: 60e

Aikaisemmin mainitsemani ruotsalais-tuttu asuu Petronas towerin vieressä ja ei siitä ole pitkä matka Paviliooniinkaan. Olen ehkä hieman kade niin ihanasta sijainnista, eikä ruotsalaisen asuntokaan ollut yhtään hullumpi.

Ylempi video on Petronas Towerin edestä suihkulähteiltä ja alempi on meidän viimeiseltä KL:n illalliselta kuvattu.